In deze Elvenar review lees je alles wat je moet weten over het Elvenar spel. Elvenar is een online browser game ontwikkeld door Innogames en is één van de meest gespeelde online strategie games van dit moment. Het spel is ontzettend populair vanwege meerdere redenen die je allemaal terug ziet komen in deze Elvenar review. Het is een browser game waarbij je vooral druk bent met het uitbouwen van je stad en het verkennen van de wereld. Om te kunnen beginnen heb je een gebruikersnaam nodig, een wachtwoord en een geldig e-mail adres. Je hoeft niets te betalen om je aan te melden bij Elvenar. Het spel is namelijk volledig gratis, ook al zit er (uiteraard) een bepaalde mate van pay-to-win in.

Elvenar is op dit moment een van de meeste gespeelde browser games op het internet en dat heeft leuke voordelen! Wie begint met spelen krijgt 200 diamanten en je krijgt nog vaker diamanten en kennispunten aangeboden. Mocht je onverhoopt een aantal dagen niet kunnen inloggen, dan krijg je ook per mail bonussen om weer te gaan spelen. Houd ook de Elvenar nieuwsbrief in de gaten, vaak kan je onderaan de nieuwsbrief ook een beloning in de vorm van kennispunten opeisen!

Elvenar: dé online browser game van het moment!

Hoe speel je Elvenar?

Elvenar begint direct met een keuze die je moet maken. Je moet kiezen tussen mensen en elven om zo een richting te kiezen. Gezien de naam van het spel kiezen de meeste mensen voor de elven. Toen het spel net uitkwam, waren de grafische aspecten van de elfenwereld ook beter dan die van de mensen. Maar tegenwoordig is er eigenlijk geen verschil meer terug te vinden tussen de Elfen en de Mensen en is het echt een eigen voorkeur. Beide rassen hebben zo hun eigen voor- en nadelen, zoals de gebouwen.

Elvenar heeft een makkelijke leercurve, maar is toch erg uitgebreid

Wanneer je begint met het elvenar review hoe te spelen spelen van een spel, kan het lastig zijn om een spel onder de knie te krijgen. Bij Elvenar is dat zeker niet het geval. Je valt namelijk direct in de handen van een elf of mens die je door de tutorial zal helpen. Deze bestaat uit een heel aantal stappen die je zal doorlopen. Dit helpt je het spel beter te begrijpen en zorgt er tevens voor dat je niet te snel van start gaat. Voltooi deze opdrachten en je krijgt beloningen in de vorm van grondstoffen en munten. Deze vormen een belangrijk onderdeel van het spel Elvenar, samen met de Kennispunten. Verder vind je in onze Elvenar review alle informatie die je nodig hebt om direct een goede start te maken.

Waar draait het Elvenar spel om?

Wanneer je een tijdje aan het spelen bent, zie je dat het spel bestaat uit drie verschillende elementen die allemaal even belangrijk zijn:

• Munten
  • Grondstoffen
  • Kennispunten

Munten: de valuta in Elvenar

De munten verdien elvenar review gebouwen je door woongebouwen uit te bouwen. Hoe hoger het niveau van het gebouw en hoe beter de tevredenheid van de burgers (dit bereik je door cultuurgebouwen te plaatsen), hoe hoger de opbrengst. Hetzelfde geldt voor de werkplaatsen, maar hier kies je zelf hoe lang de productie mag duren. Ben je veel online, dan is 5 minuten een goede keuze. Moet je de hele dag werken, dan kies je uiteraard een langere tijd voor de productie, omdat je dan meer productie uit de gebouwen kunt halen.

Grondstoffen: zonder kun je Elvenar niet spelen

De grondstoffen bestaan in de eerste fase van het spel uit hout, staal en marmer. Je moet fabrieken bouwen om deze grondstoffen te produceren. Zowel, huizen, werkplaatsen en fabrieken nemen ruimte in, daarnaast heb je culturele gebouwen nodig om het je bevolking naar hun zin te maken. Maar dan zijn er ook nog de kennispunten…

Kennispunten: uniek in Elvenar!

De Kennispunten werken volledig anders. Elk uur krijg je er een punt bij en deze punten heb je hard nodig. Je moet hier namelijk nieuwe mogelijkheden mee ontwikkelen en zonder deze technologieën bouw je een achterstand op. De technologieën zorgen ervoor dat je betere fabrieken kunt ontwikkelen, grotere huizen kunt plaatsen en dat je werkplaatsen geavanceerder kunnen worden. Je krijgt één Elvenar kennispunt per uur, maar door provincies te veroveren krijg je ook kennispunten. Daarnaast kan je ze ook intern kopen met munten, voorraden of grondstoffen. Let wel op: de prijs stijgt per punt dat je koopt!

Elvenar tip: Heb je veel gebouwen en moet je de munten en grondstoffen verzamelen? Houd de muis dan ingedrukt en sleep deze over het scherm heen. Alle munten en grondstoffen worden zo veel sneller verzameld!

Hoe goed is Elvenar?

De Elvenar review lijkt sterk op onze Forge of Empires review. Dit is geen toeval. Beide spellen hebben hetzelfde uitgangspunt en dezelfde basis. De namen van de eenheden en de manier van spelen is anders, maar verder zijn er meer overeenkomsten dan verschillen. Een groot verschil is dat Elvenar wel werkt met een kaart en dat je steeds verder uit kunt breiden. De gevechten zijn ook net even iets beter opgezet wat zorgt voor een betere score in de Elvenar review.

Overeenkomsten met andere online browser games

Een overeenkomst is dat je beperkte elvenar beperkte ruimte gebouwen ruimte hebt en hier je gebouwen kwijt moet kunnen. Je moet in beide spellen strategisch nadenken en inspelen op de tijd die je hebt. Dat klinkt lastig, maar je zal redelijk snel een goede balans vinden. Hoe? Door te kijken naar je tekorten in het spel! Let bij het plaatsen van je gebouwen extra op bij Elvenar: de gebouwen kunnen niet gedraaid worden. De opbouw die je ziet, is de enige opbouw die mogelijk is. Goed plannen dus en rekening houden met de wegen die je moet maken!

Pay-to-win gehalte in Elvenar

Het pay to win gehalte is verder hetzelfde. Je hoeft geen geld te betalen om verder te komen in Elvenar. Je hebt er alleen geduld voor nodig. Het is echter wel zo dat je als gratis speler nooit op de eerste plek kunt komen omdat het voordeel voor de betalende spelers veel groter is dan gemiddeld. De vraag is echter hoe erg je dat vindt. Wanneer je gewoon een leuk spel wilt spelen en een leuk dorp op wilt bouwen, is de ranglijst immers niet het eerste waar je naar kijkt.

De voordelen voor betalende spelers zijn de volgende:

• Directe voltooiing van de gebouwen die in de wachtlijst staan;
  • Het kunnen kopen van Kennispunten;
  • Het simultaan uitbreiden van het aantal arbeiders waardoor er meer gebouwd kan worden.

Het kopen van extra arbeiders is het meest verstandige. Dit geeft je voor een paar euro een groot voordeel bij het bouwen van je stad en dat is een voordeel dat op de langere termijn ook duidelijk merkbaar blijft in het spel. Door extra bouwers in te schakelen kun je gemakkelijk de achterstand inhalen – of juist voorlopen op je buren zodat je die makkelijker kunt verslaan.

Goed opletten: Elvenar toont handige tips tijdens het laden!

Wanneer je Elvenar aan het inladen bent, geeft Innogames je handige tips. Goed om in de gaten te houden, want dit zijn tips waar je goed gebruik van kunt maken wanneer je gaat spelen. Deze tips kun je ook vinden verspreid over onze website, zoals alle Elvenar gebouwen die je kunt bouwen en waar je op moet letten.

Andere artikelen met Elvenar tips:

Elvenar review: ons eindoordeel

Elvenar is een spel dat elvenar aanrader of niet gemakkelijk te leren is aan de hand van de tutorial. Het is een spel dat grafisch vele malen beter opgezet is dan de gemiddelde online browser game, maar het spel is nog altijd snel en gemakkelijk te laden tijdens het spelen. Aangezien het hele spel op voortgang en uitbreiding gebaseerd is, is er altijd iets te doen. Dat maakt het spel een stuk aantrekkelijker dan andere spellen waarbij te veel dode momenten zijn.

Elvenar blijft vernieuwen

Dankzij de tutorial en de raadgevers is het een spel dat geen verrassingen kent na verloop van tijd. Het is wel een spel waarbij de interactie met andere spelers in eerste instantie ver te zoeken is. Je moet eerst zorgen voor een sterke opbouw, zodat je ook zeker weet dat je interessant kunt zijn voor de spelers die om je heen liggen. Heb je dat op een gegeven moment goed voor elkaar gekregen, dan kun je verder kijken naar manieren om jouw dominantie uit te breiden. Een broederschap kiezen om je bij aan te sluiten kan ook een goede manier zijn, om sneller vooruit te komen in het spel.

Diamanten belangrijk in deze Elvenar review: ze zijn nuttig!

Binnen Elvenar zijn diamanten dé manier om sneller vooruit te komen in het spel. Het kan aan te raden zijn om een paar euro neer te leggen om het jezelf wat makkelijker te maken, maar dit heb je zeker niet nodig op de eerste dagen waarbij het vooral draait om het volgen van de adviezen van jouw raadgevers. Na een week weet je ook heel goed of dit een spel is dat jouw interesse heeft en dan weet je ook of het de moeite waard is om een paar euro te storten, of dat je liever een andere review wilt lezen dan deze Elvenar review.

Deze Elvenar review is geupdatet in februari 2019.